Retail Park
Definícia
„Retail park“ je anglický výraz pre nákupný park. Retail park je druh obchodnej zóny, ktorá zvyčajne funguje ako doplnok k hypermarketu alebo supermarketu a ktorá obsahuje tri až desať predajní. Retail parky majú minimálne 5000 m² prenajímateľnej plochy, najväčšie aj viac než 20000 m².
Popis
Aký je rozdiel medzi retail parkom a nákupným strediskom?
Na rozdiel od nákupného strediska má každá predajňa v retail parku nezávisle riešené zásobovanie a samostatný vchod pre zákazníkov priamo zo spoločného parkoviska. V retail parku sa každý obchodník riadi vlastnou marketingovou stratégiou.
Vďaka jednoduchému konceptu a výberu predajní (zvyčajne potraviny, drogéria, móda, lekáreň...), je možné retail park mať aj v menších mestách, kde by nebolo efektívne postaviť klasické nákupné centrum.
Výhody retail parku
Výhodou retail parkov je ich veľmi dobrá dopravná dostupnosť – s dostupnosťou mestskej hromadnej dopravy a dobre vyriešenej infraštruktúry. V dnešnej dobe sú nájomníci retail parkov totožní s nájomníkmi obchodných centier, pričom momentálne aj niektoré svetoznáme značky mieria práve do retail parkov.