Efektívna skladová logistika: Ako ju dosiahnuť a prečo je pre Vás dôležitá?

21 september 2022

Efektívna skladová logistika: Ako ju dosiahnuť a prečo je pre Vás dôležitá?
Skladové priestory sú nevyhnutnou súčasťou každej väčšej firmy. Nie je však dôležité len sklad mať, ale práve podstatnejšia vec je, zabezpečiť jeho efektívne fungovanie a logistiku. Sklad je samostatná jednotka, na ktorej fungovaní musíte pracovať a starať sa o ňu. Základom správneho fungovania skladu a jeho logistiky je dobré vedenie, technológie, postupná modernizácia podľa nových trendov a v neposlednom rade spoľahliví zamestnanci.

Optimalizácia logistiky v sklade sa robí veľmi ťažko bez plnohodnotného skladového manažmentu. Pravdepodobne nie až tak zrejmými, ale za to veľmi dôležitým prvkami, ktoré vám toho vo vašom sklade veľa uľahčia sú moderné regály, ktoré značne prispievajú k lepšej organizácií tovaru a taktiež maximalizujú skladovú kapacitu. Nemali by ste zabudnúť ani na digitálnu stránku vášho skladu. Použitie správneho softvéru vám vie veľa povedať o dianí v sklade plus vám vie zabezpečiť detailný prehľad o pohybe vášho tovaru. 

3 základné podmienky pre efektívne fungovanie vášho skladu

Organizácia skladových priestorov

Bez kvalitnej organizácie a poriadku nemôže nič správne fungovať. Práve preto je organizácia a poriadok v skladových priestoroch prioritou číslo jedna pre efektívne fungovanie logistiky v sklade. Pre správnu organizáciu v sklade si môžete vybrať z mnoho spôsobov, jedným z nich, ktorý vyhovuje mnohým je správna voľba a označenie regálov. Vyhnete sa tak chaotickému pobehovaniu vašich zamestnancov, keď hľadajú tovar.  Netreba zabudnúť ani na poriadok v sklade, bez ktorého vznikajú nepríjemné situácie “strateného tovaru” a podobne. Všetko musí mať svoje miesto. Ak sa budete držať tohto pravidla, všetko hneď nájdete a aj vaši zamestnanci budú spokojnejší a šikovnejší. 

Moderné technológie

Moderná technológia nám do značnej miery formuje level efektivity nášho skladu a jeho fungovanie. Využitie technických vymožeností závisí od typu podnikania. Každý potrebuje inú techniku v závislosti na predmete činnosti firmy. Najčastejšie používané sú napríklad vysokozdvižné vozíky, plošiny, hadice s hydraulikou a iné. Ak ich používate na dennej báze je dôležité mať po ruke aj náhradné zariadenia, v prípade poruchy. Automatizácia je krokom k optimalizácií viacerých logistických procesov. Najrýchlejšie ju docielime prostredníctvom modernizácie nášho softvéru a hardvéru.  Vo väčšine prípadov si to vyžaduje vysoké počiatočné náklady, ale v dlhom období je návratnosť istá.

Špecializovaní zamestnanci

V neposlednom rade kľúčom k úspešnému fungovaniu skladových procesov sú spokojní a špecializovaní zamestnanci. Táto zásada platí takmer vo všetkých pracovných sektoroch. Ak sú zamestnanci spokojní s pracovnými podmienkami, majú väčšiu motiváciu vykonávať svoju prácu lepšie. Ich výkon sa následne odzrkadlí v ich efektivite. Logistika v sklade nie je však jednoduchá práca, ktorú sa naučí človek za jeden deň. Treba si vybrať špecializovaný personál, ktorý už mal predchádzajúce skúsenosti s riadením skladu a skladovými procesmi. Ich skúsenosti vám následne pomôžu pri zefektívňovaní procesov. 

 

Logistika skladových priestorov si vyžaduje nielen cvik, skúsenosti, ale aj investovanie finančných prostriedkov do jej zefektívňovania. Netreba sa vyhýbať modernizácií a novým technológiám. Práve prostredníctvom uplatňovania nových praktík a technológií sme schopní si ušetriť množstvo času a uľahčiť si svoju prácu automatizáciou.  

Bol tento článok nápomocný?

Mgr. Zuzana Gurová
Mgr. Zuzana Gurová

Head of Marketing, Slovakia

Zuzana má 8-ročné skúsenosti v marketingu a PR v oblasti realít. Je zodpovedná za marketingové, PR aktivity a rozvoj podnikania v Cushman & Wakefield na Slovensku.

Majte prehľad o aktuálnych informáciách z regiónov, správach a analýzach

Prihláste sa na odber nášho newslettra!