Ako predať nehnuteľnosť? Inšpirujte sa našimi tipmi

05 september 2022

Ako predať nehnuteľnosť? Inšpirujte sa našimi tipmi
Predaj nehnuteľnosti je zložitý proces pri ktorom si treba hneď na začiatku zvoliť dobrú stratégiu. Trh s nehnuteľnosťami sa veľmi rýchlo mení a prispôsobuje sa vznikajúcimi trendom. Na to aby ste boli schopní čo najvýhodnejšie predať vašu nehnuteľnosť je nutné mať prehľad o aktuálnom stave na trhu s nehnuteľnosťami. Pri predávaní nehnuteľnosti sa netreba ponáhľať a jednať s „horúcou hlavou“. Práve keď sme v časovej tiesni robíme najčastejšie zlé rozhodnutia, ktoré môžu znamenať pre nás veľké finančné straty.

Tipy, na čo myslieť pri predaji nehnuteľností

Informovanosť

Pred začatím akýchkoľvek ďalších úkonov je nutné mať čo najlepšiu informovanosť o predávanej nehnuteľnosti. Je nutné, aby ste boli schopní odpovedať na prípadné otázky od potencionálnych záujemcov, ako napríklad:

- Ide o stavebný pozemok?

- Sú na pozemku vybudované siete?

- Je nehnuteľnosť zateplená?

- Aká výbava je súčasťou nehnuteľnosti?

Na všetky tieto otázky, a podobné, sa musíte pripraviť skôr ako začnete s kupcami komunikovať. Vyhnete sa tak nepríjemnej situácií a žiadna otázka vás neprekvapí. 

 

Stanovenie predajnej ceny 

 

Stanovenie predajnej ceny môže byť ťažšie než sa na prvý pohľad môže zdať. Výsledok predaja vašej nehnuteľnosti je do značnej miery ovplyvnený cenovou stratégiou, ktorú si zvolíte. Najčastejším spôsobom tvorby cenovej stratégie je porovnanie si konkurenčnej ceny. Cena konkurenčných nehnuteľností do značnej miery udáva trend rastu cien nehnuteľností. Treba mať však na pamäti, že cena inzerovaná, nie je cena trhová. Inzerovaná cena sa môže zmeniť a často v priazeň kupujúceho.  

 

Marketingová stratégia

 

Veľmi dôležitá otázka na ktorú si potrebujeme zodpovedať hneď na začiatku je, kde budeme nehnuteľnosť ponúkať. Pri inzerovaní nehnuteľnosti si musíme zvoliť vhodné mediálne a printové platformy. Na základe toho, akú platformu si zvolíme, následne prispôsobíme text našej nehnuteľnosti. Veľmi dôležité je vymyslieť výstižný a pútavý nadpis, aby sme zaujali našich potenciálnych záujemcov. Za inzerovanie na rôznych portáloch si mediálne spoločnosť inzerujú poplatky, preto treba, aby text bol krátky a výstižný a boli v ňom popísané tie najlepšie vlastnosti nehnuteľnosti. 

 

Vizuálna stránka 

 

Vizuálna stránka inzercie je rovnako dôležitá, ak nie viac, ako textová stránka. Novým trendom, ktorý sa využíva pri inzerovaní nehnuteľností je využitie 3D virtuálnej video prehliadky. Použitím tejto novej technológie sa viete odlíšiť od konkurencie a zvýšiť svoje šance na získanie prípadných kupcov. V prípade, že nemáte možnosť využitia 3D video prehliadky, voľba správnych fotografií vašej nehnuteľnosti, je pre vás krokom k úspechu. Fotografie by mali byť správne nasvietené, kvalitne upravené a umiestnené tak, aby nepôsobili chaoticky. 



Nie každý z nás má dostatočné množstvo informácií o situácií na trhu s nehnuteľnosťami. V prípade, že sa rozhodne predávať vašu nehnuteľnosť a nie ste si istý, či máte dostatočné zručnosti, nechajte si poradiť od odborníkov. Predaj nehnuteľnosti je proces, ktorý si vyžaduje čas a trpezlivosť. Treba si dať záležať pri tvorbe prvotnej stratégie, aby ste získali zo svojej nehnuteľnosti čo najviac.   

 

 

Bol tento článok nápomocný?

Mgr. Zuzana Gurová
Mgr. Zuzana Gurová

Head of Marketing, Slovakia

Zuzana má 8-ročné skúsenosti v marketingu a PR v oblasti realít. Je zodpovedná za marketingové, PR aktivity a rozvoj podnikania v Cushman & Wakefield na Slovensku.

Majte prehľad o aktuálnych informáciách z regiónov, správach a analýzach

Prihláste sa na odber nášho newslettra!