Skladové priestory ako vhodné riešenie pre Váš biznis

03 augusta 2022

Sklady majú množstvo výhod, ale hlavným a neodmysliteľným plusom je, že do skladu zmestíte množstvo vecí od výmyslu sveta. Bez problémov v nich uložíte tovar, na ktorý vám už nestačia vaše aktuálne skladové priestory. Skladovať môžete čokoľvek ako napríklad stavebný materiál, pracovné náradie, stroje, oblečenie, nábytok a iné.

Ste majiteľom malých, stredných alebo veľkých podnikov? Ak áno tak viete, že  jednou z hlavných vecí, ktorú si musíte na začiatku podnikania stanoviť, je miesto a typ vašich skladových priestorov. Typ skladu respektíve druh sa odvíja od predmetu činnosti vášho podniku. Tak ako to už pri výbere akejkoľvek nehnuteľnosti býva, výber lokality je prvým krokom k úspechu.

Aká je optimálna lokalita skladového priestoru

Pri skladových priestoroch je stratégia výberu lokality iná ako pri iných nehnuteľnostiach. Pri skladoch, nie je totiž ideálne sa zameriavať na oblasť „centrum a okolie“. Hlavným negatívom je zvýšená premávka a málo miesta na parkovanie. Okrem iného je taktiež známe, že cesta z diaľnice do mesta býva často preplnená a trvá dlhšie. Kamióny a iné nákladné vozidlá primárne využívajú na prepravu tovaru práve diaľnice. Na základe toho sa vám ako podniku viac oplatí investovať do skladových priestorov, ktoré sa nachádzajú mimo centier, na miestach do ktorých je priamy prístup z diaľnice.

Pri výbere myslíte aj na personál 

Ak už máte otázku lokality vyriešenú, môžete sa presunúť na ďalšiu métu a tou je personál. Samozrejmosťou, v každom fungujúcom sklade by mali byť efektívni pracovníci, ktorí vám zabezpečia bezproblémový chod a logistiku vášho skladu. Hlavnou funkciou skladu je skladovanie tovaru, ktorý následne rozvážate po svojich odberateľoch. Akýmkoľvek meškaniam alebo chybám spôsobeným ľudským faktorom sa chcete čo najviac vyhnúť. Práve preto musíte brať ohľad pri nábore svojich zamestnancov na ich schopnosti a zručnosti.  Avšak, okrem pracovníkov a ich kvalít, myslíte aj na možnosti, ktoré im umožnia denne cestovať do práce. To znamená, že pri výbere skladového priestoru musíte mať vyriešenú otázku jednoduchej dostupnosti či už prostredníctvom hromadnej dopravy alebo autom, ktorými sa budú môcť vaši zamestnanci denne dostavovať do práce bez toho, aby ich to príliš časovo, či finančne zaťažilo.

Kúpa, či prenájom skladového priestoru

Začať rozmýšľať nad kúpou alebo prenájmom skladu je najlepšie v prípade ak už vaše podnikanie „naberá na obrátkach“ a nemáte dostatočné miesto na skladovanie vášho tovaru. Máme rôzne veľkosti skladov, preto je dôležité, aby ste si pred výberom spravili kalkulácie veľkosti vašej výrobnej kapacity. Čím väčšie skladové priestory potrebujete, tým viac zaplatíte za prenájom priestorov. Cena sa totiž odvíja od m². 

Zariadenie skladu na mieru

V neposlednom rade vzniká otázka, ako zariadiť sklad tak, aby spĺňal všetky potrebné náležitosti k skladovaniu, distribúcií i zamestnancom. Najlepším riešením je zabezpečenie si vybavenia na mieru. Zónovanie je v podstate logické rozmiestnenie všetkých súčastí skladu tak aby ste presne vedeli kde čo máte. Určite nechcete mať vpredu naskladané napríklad rýchlovarné kanvice v rôznych značkách a hneď vedľa toho na regáloch vystavené mixéry. Dôležité je preto samotné usporiadanie skladu. Jednoznačne musíte mať vopred pripravenú skladovú logistiku. Na záver netreba zabudnúť na  umiestnenie sociálnych zariadení, menšej kuchynky a spoločenskej miestnosti.

Bol tento článok nápomocný?

Majte prehľad o aktuálnych informáciách z regiónov, správach a analýzach

Prihláste sa na odber nášho newslettra!

Cushman & Wakefield